Audiovisual Days

rödrosa bakgrund med text Audiovisual days

Är du verksam inom film, TV, spel, media, VR eller upplevelseindustrin? Missa inte Audiovisual Days mellan den 8-10 november som arrangeraa av Lindholmen Science Park. Du får ett fullspäckat program och snack om innovation och utveckling inom det audiovisuella medielandskapet.

BoostHBGs Bjarke Pedersen deltar i panelsamtalet New ways of telling your story – Hur är man innovativ i filmbranschen? Vad finns det för utrymme att vara innovativ i den traditionella film- och TV-branschen? Och hur gör man för att lyckas nå sin publik i ett föränderligt landskap? Film&TV har tagit fram en innovationsguide som ska hjälpa och inspirera filmskapare att tänka innovativt, i linje med det moderna samhället. Guiden presenteras och diskuteras i en kunnig panel. BoostHBG presenterar också sin satsning Innovation Lab: en experimentell struktur för att utveckla handlingsbara eller testbara prototyper för påtagliga utmaningar inom de audiovisuella industrierna.

Med: Anette Novak (fd vd Svenska Filminstitutet), Gunnar Eriksson (Film & TV Lindholmen), Bjarke Pedersen (BoostHBG)

Moderator: Frida Dam Bergstedt (Film & TV Lindholmen)

Tid: 10 november kl 09.00-09.45

Audioviusual Days arrangeras i hybridform, det vill säga, det finns begränsade platser på plats på Visual Arena i Göteborg och du kan ta del av programinnehållet online.

Evenemanget är gratis och du kan själv boka in dig på heldagar eller specifika progrmpunkter här.

Avbryt

Lämna en kommentar