EVENT: Julfesten är tillbaka!

Nu äntligen kan vi bjuda in till BoostHbgs årliga julfest igen! En kväll för alla frilansande kreatörer att träffas, fira året som gått och se framemot nästa års spännande kreativa äventyr.

I år bjuder vi in till en gemensam middag i Teatersalen på Dunkers kulturhus där vi börjar med glöggmingel och avslutar med klassiskt gottebord. Så ta på dig festskorna och din bästa jultröja och kom redo för en trevlig kväll med dina kollegor och vänner!

Det kommer även vara en retur av BoostHbgs Fiskedamm – där vi alla lägger in något i potten som andra kan fiska upp. Det kan vara en tennislektion om du är en fena på det, eller kanske att du erbjuder manusläsning och feedback, eller en fika i parken, ja vad som helst som du känner just du kan dela med dig till vårt gemensamma community. Så fundera på det och kom förbered med en rolig idé!

Datum: 8 december 2021

Tid: 17.00-21.00

Var: Teatersalen, Dunkers kulturhus

Intresseanmälan görs via denna länken

Där är ett begränsat antal platser så det är först till kvarn som gäller och du kommer få en bekräftelse via mejl när du är inbokad. Om du inte får en plats först så kommer vi lägga till dig till väntelistan och kontaktar dig i fall vi får avbokningar. Sista datum att anmäla dig är den 5 december. OBS Eftersom vi beställer mat och inte vill slösa så är det viktigt att de som anmäler sig kommer, skulle det vara så att du får en plats men sen inte kan komma så måste du mejla bjarke@boosthbg.se snarast så att vi kan bjuda in någon från väntelistan. Du har till och med den 6/12 att avboka annars kommer vi ta ut en avgift på 300 SEK.

Hoppas att vi ses där!

EVENT: November Community Meetup med Pitch Your Heart Out Tävling

Välkommen till Boost Yourself Community Meetup! BoostHbg vill bjuda in alla indie-kreatörer inom den audiovisuella sektorn för en kväll där vi firar vårt fantastiska community. Häng med och ta chansen att träffa både gamla och nya kollegor!
När: 10 october
Tid: 17.00
Vårt mål är att ha en härlig community träff varje månad där vi tillsammans kan lära känna fler människor i branschen, lyssna på korta föreläsningar och berättelser från inspirerande kreatörer och njuta av god mat och dryck tillsammans.
Det kommer också finnas möjlighet för dig som vill att presentera ett coolt projekt med chans att vinna 5000SEK i ett stipendium genom att vara en av tre som deltar i Pitch Your Heart Out-tävlingen! Du har upp till 7 minuter på dig att presentera din idé på ett roligt och engagerande sätt. Prissumman är kanske inte så hög men därmed är inte heller pressen. Se det som ett roligt sätt att öva på att pitcha men en chans att få en peng att utveckla projektet eller dina egna skills. Deadline att ansöka för att delta i pitchen är den 7 november.
Allt detta är naturligtvis helt gratis och vi ser framemot att se dig där. Och ta med dina vänner. Och kanske nån rolig granne. Eller den där personen som delar kontor med dig men du inte riktigt lärt känna än. Alla är välkomna!
Den 10 november går allt av stapeln och du anmäler dig här nedan för eventet(OBS att anmäla sig till eventet är inte samma som att ansöka om att pitcha):
Du ansöker om att delta i pitchen samt att läsa alla spelreglerna här: https://forms.office.com/r/n7WiXVVpCZ

EVENT: Oktober Community Meetup med Pitch Your Heart Out tävling

Välkommen till premiären av Boost Yourself Community Meetup! Nu äntligen kan vi slå upp portarna igen och BoostHbg vill bjuda in alla indie-kreatörer inom den audiovisuella sektorn för en kväll där vi firar vårt fantastiska community. Häng med och ta chansen att träffa både gamla och nya kollegor!

Vårt mål är att ha en härlig community träff varje månad där vi tillsammans kan lära känna fler människor i branschen, lyssna på korta föreläsningar och berättelser från inspirerande kreatörer och njuta av god mat och dryck tillsammans. Det kommer också finnas möjlighet för dig att presentera ett coolt projekt med chans att vinna 5000SEK i ett stipendium genom att vara en av tre som deltar i Pitch Your Heart Out-tävlingen! Du har upp till 7 minuter på dig att presentera din idé på ett roligt och engagerande sätt. Prissumman är kanske inte så hög men därmed är inte heller pressen. Se det som ett roligt sätt att öva på att pitcha men en chans att få en peng att utveckla projektet eller dina egna skills.

Allt detta är naturligtvis helt gratis och vi ser framemot att se dig där. Och ta med dina vänner. Och kanske nån rolig granne. Eller den där personen som delar kontor med dig men du inte riktigt lärt känna än. Alla är välkomna!

För att säkra din plats måste du registrera dig här. Klicka in och gör det nu direkt, det är en kväll du inte vill missa!

Datum: 14 oktober 2021

När: 17.00-20.00

Var: Grand, Malmö

Biljetter: Gratis och bokas här

Program:
17.00 Välkommen
17.25 Samtal med kvällens gäst
17.50 Mat och mingel
18:40 Pitch your Heart Out!
20.00 Tack och god natt

PITCH YOUR HEART OUT tävling

  • För att kunna delta måste du bo i Skåne.
  • Du får max sju minuter att pitcha. Du kan använda mindre tid om du vill.
  • Presentationen ska göras utan visuellt material. Tänk lo-fi.
  • Projektet du presenterar måste vara realistiskt. Det betyder att projektparametrarna måste vara meningsfulla. Så, till exempel att spela in en långfilm med många specialeffekter med en budget på 100,- sek accepteras inte.
  • Projektet behöver inte vara troligt just nu. Det betyder att du kan lägga upp ett drömprojekt du vill göra men just nu är det osannolikt att det händer på grund av att du till exempel saknar kompetens, nätverk eller ekonomi.
  • För att anmäla dig måste du fylla i detta formulär. Vi kommer välja ut 3 personer att delta med sina projekt baserat på dessa kriterier.
  • Sista dagen för att anmäla dig till pitchen är den 10 oktober. Vi meddelar om du blir vald till att pitcha den 11 oktober. Anledningen till att deadline är så nära evenemanget är att vi inte vill att du ska spendera veckor av din tid på förberedelser.

Pitch Your Heart Out är designad att vara en liten uppgift med relativt lite på spel och därför inte tänkt som något du tränar för i timmar. Se det som en möjlighet att dela med dig av ditt projekt och din entusiasm för berättande framför ditt community på ett roligt och givande vis. Man vet aldrig vem som lyssnar och blir taggad på att hjälpa till!

ANSÖK NU: BoostHbg Impact Workshop med Think-Film Impact Production

Ge ditt projekt en rejäl boost och ta chansen att få arbeta med ledande experter inom impact arbete.

BoostHbg har bjudit hit brittiska Think-Film Impact Production för att hålla en två dagars workshop där 4-6 filmare eller bolag/team med varsitt projekt får en unik chans att arbeta med Impact under deras expertis. Du/ni får under deras handledning djupdyka i ert projekt och lämnar med en konkret plan för impact arbete.

Workshopsinnehåll:

  • Föreläsning om impact produktion, vad det betyder och hur det samspelar med filmutveckling, produktion och distribution.
  • Strategiworkshop :
    • Förstå ditt projekts identitet och syfte
    • Utveckla impact koncept
    • Identifiera din impact community
  • 1-1 impact pitch coaching med Think-Films pitch- och strategiexpert
  • Workshop om riskbedömning och mätning av utfall/resultat
  • Övningspitch inför panel med bestående av olika typer av beslutsfattare, politiker, tjänstemän, frivilligorganisationer/NGOs, lokala företag.
  • Feedback och avslutning

Låter detta som något för dig? För att ansöka ska du skicka in följande som PDF till info@boosthbg.se senast den 26 oktober.

Svara på dessa frågor (på engelska)

  • As a creative what/how are you expecting your story to change mind/hearts/perspectives?
  • If you were imagining the impact actions for your film, what would the smallest impact and the dreamiest impact output be?
  • Who do you want to reach with your story?

Samt projektinfo:

  • Projektbeskrivning på max två sidor (gärna på engelska)
  • CV med filmografi för producent och regissör
  • Om det finns någon deck eller visuals skicka gärna med det också.

Praktisk info:

Datum: 17-18 november 2021

Tid: ca 10-16. Under dagarna bjuds det på fika och lunch.

Plats: Dunkers Kulturhus, Helsingborg

Språk: Workshopen sker på engelska.

Kontakta handläggare Alyssa om du har frågor inför deadline. 

Om Think-Film Impact Production – Projects | Think-Film Impact Production (tfip.org)

Think-Film Impact Production is a market-leading impact media company with specialist expertise at the cutting-edge intersection of film and policy. Working in partnership with independent filmmakers and global studios, production companies and distributors, their impact campaigns bring powerful visual media into political, business and grassroots spaces, connect with policy agendas in dynamic new ways and help drive forward concrete decisions, commitments and outcomes that make real change where it matters most.

Tankar kring infördandet av produktionsincitament

I förra veckan kom nyheten om införande av produktionsincitament för filmbranschen i Sverige. Detta har efterfrågats länge av olika aktörer inom svensk film och i 2017 var det en del av rekommendationerna från Tillväxtverket i deras rapport ‘Fler filminspelningar till Sverige’. Anledning till att detta har setts som en viktig del för att utveckla inhemsk filmproduktion är eftersom de flesta andra länder har någon form av incitament redan, vilket betyder att Sverige har haft svårt att konkurrera som ett land där producenter vill och kan placera inspelningar.

Förslaget innebär att 100 miljoner SEK avsätts för produktionsincitament årligen med start 2022. För att får en insikt i hur detta togs emot och kan komma att mynna ut i regionen ställde BoostHbg lite frågor via mejl till Mikael Svensson, ansvarig för Southern Sweden Film Commission och Magnus Paulsson, ordförande för Sydsvenska producentföreningen. Nedan följer deras svar.

Mikael Svenssion, Southern Sweden Film Commission

BoostHbg: Vad tänker du att det innebär det för den svenska filmbranschen med introduktionen av nationella produktionsincitament?

MS: Det kan bli en rejäl förändring om pengarna används på rätt sätt. Det behöver vara ett automatiskt stödsystem, bolagen måste tidigt i processen kunna budgetera för inspelning i Sverige. I Norge ligger organisationen inom Norska Filminstitutet och de väljer ut de projekt de tycker passar bäst. I mina ögon blir det endast ytterligare en fond.

Det kommer att leda till att svenska produktioner stannar hemma samt att internationella produktioner äntligen tar med Sverige som ett alternativ.

Vi kommer att finnas med i den internationella ”incentive” -boken.

BoostHbg: Vad hoppas du och Southern Sweden Film Commission på att introduktionen av incitamenten ska åstadkomma?

MS: Jag hoppas naturligtvis att vi ska få fler produktioner i vår region, fler jobb kan skapas, kompetensen höjs och det ramlar in rejäla investeringar in i regionala verksamheter. Teknik, boende, resor, mat med mera.

Vår region blir synlig i internationella produktioner och kan då öka turistströmmar. Ytterligare finansiella injektioner.

BoostHbg:  Beloppet är satt till 100 miljoner nu, jämfört med de 300 miljoner som rekommenderades i utredningen – tror du den summan kommer räcka för att skapa förutsättningarna incitamenten ska framkalla?

MS: Det är en fantastiskt början, vi kommer helt säkert att se fördelarna och summan kommer successivt att öka.

BoostHbg:  Det pratas redan nu om att det saknas tillräckligt med kvalificerade filmarbetare i Sverige för att matcha produktionsnivån, tror du det kommer bli ett större problem med incitamenten? Vad skulle behövas för att möta behoven?

MS: Det är ett angenämt problem som vi i de nordiska länderna måste lösa tillsammans. Det kommer att vara brist till en början men med den nya Yrkesnämnden och det nya yrkespaketet i ryggen så kommer vi att kunna skapa en  hållbar och spännande utveckling.

BoostHbg: : Tror du detta kommer öppna dörren för regionala produktionsincitament?

MS: Nej, det tror jag inte initialt men Film i Skånes investeringar kommer att vara oerhört viktiga för en del produktioner medans andra projekt endast utnyttjar incitamenten.

BoostHbg: Hur kommer Southern Sweden Film Commission jobba för att försöka se till så att denna satsning gynnar de sydsvenska regionerna?

MS: Nu kommer vi till det roliga. Tyvärr kommer jag nog inte att kunna får mer marknadsföringspengar  så det gäller att vara kreativ, att jobba vidare med internationella nätverk, att bjuda in rätt personer på rek.resor, att delta i rätt internationella festivaler, mässor och konferenser. Viktigt att fortsätta arbeta på nordisk nivå med mina kollegor runt om i Norden.

Med tanke på mina kollegor i våra partnerregioner, Halland, Blekinge, Kronoberg, Kalmar och Jönköping så gäller det nu att skapa god beredskap för dem att kunna börja ta emot stora produktioner. Stora produktioner måste inte hädanefter leta sig till regioner där det finns en fond utan förlägga sin inspelning  precis var som helst i Sverige och ändå åtnjuta vår incitament.

Magnus Paulsson, ordförande Södra Sveriges Producentförening

BoostHbg: Som producent, hur hoppas du att introduktionen av produktionsincitament kommer påverka ditt arbete? 

MP: Vi kan äntligen slåss om de större internationella produktionerna på lika villkor som bl a våra grannländer. Jag tror detta, tillsammans med en fortsatt ökad efterfrågan på regional content från både streamers och studios kommer att få till följd att vi producenter i Sverige kommer att ha väldigt mycket att göra de närmsta åren.

BoostHbg: Beloppet är nu satt till 100 miljoner, vilket är lägre än de 300 miljoner som utredningen rekommenderade – tror du att det kommer vara tillräckligt för att skapa de förutsättningarna som man hoppas med incitamenten?

MP: Det är ju en början. Vi får se hur långt de allokerade pengarna räcker – och hoppas att potten kan ökas kommande år.

BoostHbg: Som ordförande för Södra Sveriges Filmproducentförening, hur hoppas du att detta kommer mynna ut i regionen? Finns det behov av regionala produktionsincitament?

MP: Regionala incitament, liknande de som man har hos [Film i Väst] är såklart välkomna och bra komplement till de nationella – och bidrar så klart till att göra en region än mer attraktiv att förlägga produktion i.

BoostHbg: Det pratas redan nu om att det saknas kvalificerade filmarbetare, hur tror du detta kan påverka den situationen? Vad skulle behövas göras för att möte behoven som finns?

MP: Detta kommer att bli än mer påtagligt om antalet produktioner ökar, då vi redan nu saknar kompetens i regionen om det är fler än två långfilms- eller tv-produktioner igång samtidigt. Vi skulle redan nu behöva fler duktiga filmarbetare som FAD, ljusmästare / filmelektriker, passare och linjeproducent.

FRÅGESTÄLLNING: Långa vägar till långfilmer

I en artikel från POV Film lyfter Jon Asp statistiken från Svenska Filminstitutet att under perioden 2009-2020 var medelåldern för debuterande långfilmsregissörer 38 år med stöd från SFI. Kollar man under de senaste åren så är det högre, 40 år under 2019 och 42 år under 2020. Det hade även varit intressant att kolla på siffrorna för manusförfattare som inte också regisserar för att få en riktigt bild av hur det ser ut för berättelsebärare att utvecklas inom filmbranschen i Sverige. Siffrorna i sig är kanske inte så problematiska, det är inget som säger att vara yngre betyder att man automatiskt gör bättre film. Men om man ser det som en snittålder för när folk i branschen tar ett viktigt och etablerande utvecklingssteg så öppnar det upp många frågor som är viktiga att diskutera- både från ett individ- och systemperspektiv.  

It’s all about the money  

En del som denna statistik skapar frågor kring är just ekonomisk hållbarhet för filmare. Att försöka få till din första långfilm – vilket ofta är det första tydliga steget in i en mer lönsam yrkesfas – när du är 38 år betyder att du under många av dina vuxenår betalat räkningarna på något annat vis än den yrkesroll du kanske är utbildad i och arbetar mot. Frågan är vad detta gör för dem som tragglar på, kan du ha ett liv under de förhållandena? Om du måste arbeta för lön inom andra yrken eller yrkesroller, vad gör det för utvecklingen av din hantverksskicklighet? Vad är det för röster som faller bort, för att det helt enkelt är för ekonomiskt ohållbart? Om det verkar som om det inte ens finns en chans att bryta sig in på riktigt, när kommer du besluta att det räcker?  

Dessa frågor är relevanta för de flesta i nästan alla stadier av en kreativ karriär men om vi ser långfilmsdebuten som en viktig mekanism för att både ge kreatörer en chans att utvecklas och visa sina framfötter samt för branschen att hitta nästa generationens smaksättare och, rent krasst, inkomstdrivare så är det viktigt att undersöka varför det verkar vara så svårt att ta steget vidare. Återigen åldern i sig är inte problematisk, vi borde uppmuntra kreatörer oavsett ålder att utmana sig själva och ta steget till långfilm. Men om åldern för långfilmsdebut är långt högre än, till exempel, åldern som de flesta tar examen från kreativa utbildningar så borde vi fråga oss själva varför det är så, och finns det möjligheter att korta det glappet – och för att undersöka vad som fyller det. 

Kortfilmsträsket 

En annan del av denna debatt är att undersöka vad de här filmskaparna gör fram tills de når den där efterlängtade långfilmen. Här bör vi konstruktivt kolla på vilken roll som kortfilmen spelar i en regissörs utveckling, både kreativt och yrkesmässigt. Är det kreativt gynnsamt att hålla kreatörer kvar i kortfilmsformatet längre för att utforska formen eller hindrar det dem från att utveckla sin filmiska berättarförmåga? Detta är inte en fråga som BoostHbg själv har svar på, men något som vi gärna undersöker vidare tillsammans med vårt community. Kortfilm är inte långfilm i miniatyrformat även om många av färdigheterna man behöver där kan översättas till längre berättelser. Detta gäller regissörer men nästan mer så för manusförfattare. Hur jobbar man på att utveckla sin röst, sin förståelse för berättarstruktur, sin kapacitet för långa format om man inte får chansen?  

För om vi kollar på just kortfilmer som ett oberoende format eller konstform så är det begränsat. Det säger något om att i en tid när folk tittar mer och mer på korta videos så har inte kortfilmen som form blivit en större publiksuccé. Det är såklart inget fel i att göra kortfilm och att vilja göra kortfilm. Det finns fantastiskt fina kortfilmer som hittar sin publik både via festivaler och online.  Frågan är snarare vilken roll ska kortfilmer spela i en filmares karriär? För även utan publikperspektivet så är de allra flesta regissörer och manusförfattare inte i den här branschen för att göra kortfilm. Ibland verkar det som om det är lite tabu att prata om kortfilm som ett steg mot längre projekt, att för att få stöd ska du vilja göra kortfilm för kortfilmens skull och inget annat.  

Är prototypandet en lösning? 

Målet med att ha ett prototypande mindset är just att gå igenom utvecklingsprocesser på ett snabbare vis som låter projekt testa, misslyckas, testa igen och tillslut hitta rätt väg. Exakt hur detta kan anammas inom filmbranschen har fortfarande inte etablerats än, men något som vi på BoostHbg vill fortsätta undersöka tillsammans med vårt community av både kreatörer och verksamheter. Kan det vara ett steg i ledet för att minska tiden det tar att få förtroende från systemet att få göra sin första långfilm? Genom att använda prototypande, proof of concept och kreativt förankrat publikarbete kan även otestade filmare få en chans. Är filmbranschen redo att våga prototypa mera? 

Just nu har BoostHbg två grupper med kreatörer som fått stöd av oss som på olika sätt utforskar, optimerar och stresstestar sina idéer. Genom både ekonomiskt stöd och coachande aktiviteter så är förhoppningen att alla ska avsluta sin stödperiod med konkreta lärdomar och insikter om sina projekt som tar dem ett steg framåt.  

Hur går vi vidare tillsammans? 

Utöver vad du själv som filmare kan göra för att utveckla dina färdigheter så måste vi även se på systemen som finns för att möjliggöra film, där även BoostHbg är en del av. Vi kan ha hur välutbildade och innovativa filmare som helst men om systemet som tar emot dem inte är relevant så faller det ändå kort. Just nu satsar Film i Skåne på utveckling av debuterande långfilmsprojekt genom SFIs kris stödpaket Talent To Watch. Det är en utmärk satsning på att fånga upp och investera i kreatörer som ännu ej fått chansen och det ska bli spännande att se hur urvalet ser ut när det kungörs. Men vad händer sen? Liknande kan sägas om Wild Card, SFI satsningen som fokuserar på nyutexaminerade filmstudenter. Kommer detta bli ett återkommande projekt eller en enstaka möjlighet? Och när det är återkommande satsningar, som till exempel Moving Sweden – och även BoostHbgs egna stöd – hur säkerställer man att dessa pengar används på bästa sätt för att skapa rätt typ av möjligheter i en så pass föränderlig bransch? Kontinuitet är viktigt och skapar trygghet hos sökande, men det är även viktigt att våga granska det utbud av talangutvecklande stöd som finns och se om de lever upp till behoven och utmaningarna som finns idag. Hur ser det ut totalt i ekosystemet, hur verkar olika organisationer individuellt och hur ser det ut i sin helhet?  

Elefanten i rummet är ju såklart att inte alla som vill kommer att få göra film som en profession. Men vad kan vi som community göra för att åtminstone skapa ett system som försöker undanröja de strukturella barriärerna som finns? Du kommer fortfarande behöva komma med bra idéer och kreativa ambitioner som utklassar de flesta andra, men vi på BoostHbg tycker i alla fall inte att ett dåligt system ska vara det som stoppar någon att ta chansen. 

Det är en intressant frågeställning och något som vi på BoostHbg gärna gräver djupare i – tillsammans med vårt community. Har du tankar om detta? Vi kan ta en digital fika och prata vidare. Skulle du kanske vilja vara med i ett arbetsgruppsmöte för att diskutera vad systemet skulle kunna vara? Hör av dig till Hillevi på hillevi@boosthbg.se så fortsätter vi diskussionen om vad vi tillsammans kan göra för att se till så att Skåne är det mest kreativa, kollaborativa och framåttänkande landskapet för drivna filmare i Sverige. Häng med! 

Boka en Snabbfika med oss!

Har du frågor om ansökan inför deadline nu den 29e augusti? Då kan du boka in en digital fika med en av oss i BoostCrew och prata igenom dem tillsammans med en av oss! Det är en chans att få svar och bolla lite tankar innan du skickar in din ansökan.

Du bokar in din Snabbfika via denna länken och vi ses online via ett Microsoft Teams möte. Varje session är 15 minuter och vi finns tillgängliga under följande tider:

3 augusti, kl 13.00-15.30

10 augusti, kl 14.00-16.30

16 augusti, kl 13.00-16.00

Satsa! Samtal #2 – Att säkerställa inkludering, inflytande och delaktighet i filmprojekt

Vi bjuder in till ett samtal för att diskutera olika angreppsätt för att säkerställa minoritetsperspektivet, inflytande och delaktighet i filmprojekt. Tillsammans med en panel av filmare med olika bakgrunder kommer vi tillsammans lyfta olika aspekter och frågor som är väsentliga när du utvecklar berättelser med olika målgrupper i fokus.
Samtalet är kl 18.00 den 16/6 via ett digitalt möte. Länk för att gå med i mötet skickas på förmiddagen den 16/6 till alla som skrivit upp sig. Anmäl dig här: https://forms.office.com/r/gzRM48Cx8F
Samtalet är en del av BoostHbg och Tehara Medias projekt Satsa! som medfinansieras av Svenska filminstitutet under deras satsning för att öka tillgängligheten av film och TV för barn och unga på de nationella minoritetsspråken. Genom att arbeta med talangutvecklande insatser vill vi vidga möjligheterna för fler att skapa film och TV med minoritetsperspektivet i fokus.
Vi kommer erbjuda en serie av samtal och workshops med teman som relaterar till detta på olika sätt och genom det satsa på kreatörer som vill arbeta med projekt inom den ramen. Håll utkik på vår hemsida och sociala media kanaler för info om nästa evenemang. Har du tips på kreatörer som kan vara relevanta att dela sina berättelser, eller tankar på ett tema du tror är bra att lyfta – hör av dig till hillevi@boosthbg.se

Satsa! Samtal #1: Att utveckla berättelser tillsammans med din målgrupp

Vi bjuder in till ett samtal med filmskaparen och entreprenören André Hedetoft för att diskutera hur han arbetar med målgruppsinovlvering i utvecklandet sina projekt. Vi kommer främst fokusera på hans projekt EVER GIRLS som bland annat fick prototypstöd av BoostHbg under 2019. Det var ett filmprojekt som blev ett TV koncept efter han arbetat tillsammans med ungdomar för att utveckla berättelsen. Vi kommer diskutera vilka metoder han använde, vad lärdomarna var, och hur detta påverkat hans andra projekt och processer. Häng med!

Samtalet är kl 15.30 den 31/5 via ett digitalt möte. Länk för att gå med i mötet skickas på morgonen den 31/5 till alla som skrivit upp sig. Anmäl dig här

Samtalet är en del av BoostHbg och Tehara Medias projekt Satsa! som medfinansieras av Svenska filminstitutet under deras satsning för att öka tillgängligheten av film och TV för barn och unga på de nationella minoritetsspråken. Genom att arbeta med talangutvecklande insatser vill vi vidga möjligheterna för fler att skapa film och TV med minoritetsperspektivet i fokus.

Vi kommer erbjuda en serie av samtal och workshops med teman som relaterar till detta på olika sätt och genom det satsa på kreatörer som vill arbeta med projekt inom den ramen. Håll utkik på vår hemsida och sociala media kanaler för info om nästa evenemang. Har du tips på kreatörer som kan vara relevanta att dela sina berättelser, eller tankar på ett tema du tror är bra att lyfta – hör av dig till hillevi@boosthbg.se

Frågor om att söka vårt stöd? Boka in en snabbfika!

Har du funderingar kring BoostHbgs stöd? Vet du inte riktigt hur ditt projekt passar in eller om du ska söka Utforskande eller Optimerande? Boka då in en individuell snabbfika med BoostHbg och diskutera dina frågor. Säkra din tid genom att boka via vår länk till Doodle. Först till kvarn.

Det finns 20 st fikastunder på 15 min var. När du bokar din tid – skriv din epost-adress i namnfältet så skickar vi en Teams-inbjudan till dig.