Boost utlyser tio biljetter till Alibis for intaraction

Boost utlyser tio biljetter till Alibis for intaraction i Malmö 11november 2016! Vill få en biljett? Då gäller det att svara på följande frågar:

  • Varför vill du gå?

  • Hur kan detta seminarium hjälpa dig i ditt skapande?

Mejla in svaren till info@boosthbg.se senast den 25/10 kl 24:00.

OBS, du måste vara bosatt i Skåne för att få en biljett.

Lab 1.0-Makers WeekendVR-Lab 1.0 – Makers Weekend
Saturday 12 & Sunday 13th November

8 stories
30 participants
A weekend of creating VR!

Following on from our August VR Lab 0 – VR Immersion and September’s VR Lab 0.5 – The Art & Science of VR, we’re excited to give you the chance to join our November VR Lab 1.0 – Makers Weekend, when you’re really going to roll up your sleeves and help create, prototype and shoot in 360°.

We’re looking for 8 stories to select for this 2-day prototyping Makers Weekend.

Storytellers? We’d like to invite you to apply with your story idea please.

Collaborators? We’d have room for 30 participants and know that a great team is more than the story idea, so we’re also looking for experience designers, cinematographers, film-makers, writers, storyboard artists, anybody who has already attended one of our VR Labs and is excited about joining a team.

We’ll be bringing in some experts in VR storytelling and directing, LARPing and experience design to help us prototype these 8 stories over 2 days and to inspire and guide you through the hands-on process.

No more sitting and just talking, this time we get our hands dirty and dig into 360° immersive storytelling!

Following our application process, 8 stories will be selected for team work and prototyping with our Samsung 360°- cameras.  So send your story idea or apply to a be team-member/collaborator. Be prepared to challenge ideas on placement, immersion and experience design. Boost will be your theatrical space to test your characters’/players’ points of view.

Let’s dig in to VR together and make things happen.

The deal:
The weekend will consist of:

  • Lectures/talks about the cameras.
  • Consideration points on camera/character placement, immersion, and experience design.
  • Workshops with prototyping: Get your hands on the cameras and prototype scenes with your group.

When: 12-13 Nov. (Sat-Sun) 9.30-17.30

Where: BoostHbg in Helsingborg, Dunkers kulturhus

What: Hands on VR-story workshop with 360°- cameras

How?
Apply in 2 ways:

  1. With a story you want to tell in VR or
  2. As a team-member/collaborator.

Spots are limited (8 stories, and a maximum of 30 people in total).

How to apply as a collaborator: If you don’t have a story for VR that is totally OK. Be prepared to join in and help the ”storyteller” act and place out the experience.

Deadline for the application on the 24th of October ←

Apply here!

Check out our last VR-Lab here.

/The Boost Crew

 

STANNA Grand Meetup day!

STANNA

STANNA hereby invites you to the Grand Meetup day on the 23rd of October!
It’s a follow-up on our earlier meetings and we will take the opportunity to meet new people in the field of film in Skåne!

Everyone from the Film Industry is welcome, whether you have been on the earlier STANNA meetings or not. Please invite your friends! And don’t forget to confirm your attendance before the 19th of October. For registration and questions please mail us to stanna@boosthbg.se.

Time: 11:00–19:00
Place: FilmCentrum Syd
Monbijougatan 17 E
211 53  Malmö

For more information klick the Facebook Event <—:)

Boost utlyser fem biljetter till Robert Mckees STORY SEMINAR i Malmö 25-27 november 2016! Vill du vara en utav de lyckliga fem? Då gäller det att svara på följande frågar:
  • Varför vill du gå?
  • Hur kan detta seminarium hjälpa dig i ditt skapande?

Mejla in svaren till info@boosthbg.se senast den 16/10 kl 24:00.

OBS, du måste vara bosatt i Skåne för att få en biljett.

VR-eftermiddag med BoostHbg!

Hej du nyfikna!

Vill du testa spännande VR-verk samt lära dig hur en 360°-kamera fungerar? Då är du varmt välkommen på öppet hus hos oss på Boost den 13/10 mellan kl 15:00-19:00.

Kl 17:30 kommer vår duktiga kompis Herman Fredlund att instruera hur Samsungs 360°-kamera fungerar, samt berätta om hur han har använt sig av tekniken för att spela in en musikvideo som nu visas på VR-festivaler världen över.

Ingen föranmälan krävs utan det är drop-in som gäller (men kom i tid för Hermans genomgång, helt klart värt det :))

Om du har ett specifikt VR-verk du vill att vi ska ladda ner till Samsung Gear eller Oculus, så hojta till Info@boosthbg.se så gör vi vårt bästa to make it happen:)

Självklart finns det även möjlighet för dig att testa den nya kameran!

För uppdateringar om kvällen lajka Facebook eventet.

Vi lär oss tillsammans och öppnar upp dörren för vad som är möjligt!

VR FTW!

Reflektion från ett 24h filmmaraton!

Vår kompis Erik Sundblad lånade utrustning av oss inför ett sjukt spännande 24 timmars filmmaraton med namnenoomaraton Ja det gick helt enkelt ut på att göra en film på tid! Sjukt spännande.

Erik sundblad inspelning av noomaraton.

Då premissen för filmen var att den skulle gå från ax till limpa på 24 timmar hade vi inga idéer eller tankar om hur filmen skulle bli rent dramaturgiskt eller manusmässigt. Däremot hade vi etablerat att vi ville att fotot och klippningen skulle vara präglad av en dogma-estetik.

Klockan 09:00 lördag morgon fick vi sms som innehöll tre platser, tre föremål och ett tema som filmen skulle utgå från. Vi skrev ner alla platser och föremål och gjorde en associationsövning som gick ut på att vi gick genom varje föremål och plats för sig och skrev konstant i två minuter om varje enskild plats och föremål. En historia om en ung man som ville göra revolution men stötte på motstånd uppdagades och vi gick ut för att ta första scenen.

Utifrån improviserade repliker som var baserade på lösa idéer om vad vi ville filma föddes nya idéer och repliker. Det var en väldigt organisk process. Genom att väldigt fort lämna lägenheten och ge oss ut och filma använde vi kameran som ett redskap för att skriva berättelsen, snarare än att ha ett stolpigt framtvingat manus som hade varit tidskrävande och ställt större krav på skådespelarna att memorera repliker etc.

Inbördes hierarki i team finns alltid, men man kan aktivt arbeta för att sudda ut dessa och låta samtliga ha lika mycket att säga till om i val av vinklar, repliker, regi och slutligen klippning. När man arbetar konstnärligt krävs det alltid att någon tillslut säger ”så gör vi”. Men vägen fram till det beslutet bör vara präglat av att alla har fått säga sitt. Så arbetade vi och det fungerade väldigt bra.

Det var även nyttigt att alla höll i kameran, alla skådespelade och alla satt med i klippning. Det skapade en förståelse för de olika rollerna och skänkte en respekt för svårigheten i de olika rollerna som finns i teamet. Detta skapar ett bättre arbetsklimat och det blir högt i tak.

Slutprodukten ligger långt från vår ursprungliga idé. Det beror dels på att vi utvecklade många idéer till det bättre. Dessvärre berodde det även på att vi fick ta till kreativa lösningar i klippningen då ljudet blev hela sju spår i timelinen, detta gjorde att flera finesser och korsklippningar vi hade tänkt oss helt enkelt hade varit för tidskrävande. Så vi fick ha mer musik än tänkt, men det krävdes också mer arbete bakom valet av bilder och klippsekvens då historien hängde ännu mer på att vi skulle berätta den i bilder snarare än i repliker. Vilket jag anser är bra filmskapande, nämligen finess, inte skriva på näsan utan låta åskådaren vara medskapare.

/ Erik Sundblad

Reseberättelse: Miranda Moeschlin på Fårö talangdagar :)

Miranda på Fårö <3<3<3

I början av sommaren fick jag genom Film i Skåne och BoostHbg åka till Talangdagrna på Fårö som arrangeras i samband med Bergveckan. Under fem dagar samlades jag och 23 andra deltagare från olika regioner i Sverige i semesterbyn Sudersand där vi till största delen av tiden hängde i en liten biograf, där vi bland annat hade flera regissörsbesök och filmvisningar.

Det blev snabbt ett intensivt virrvarr av föreläsarnas och deltagarnas filmskapande.
Från morgon till sen kväll hade vi föreläsningar, work in progress­visningar, work­shops och små uppgifter som vi gjorde innnan vi gick och la oss.

Det kändes som att springa runt på filmfestival; att snabbt slänga i sig en macka innan nästa film ska börja för att se allt som en bara hinner, att hela tiden få nya inputs och att veta att ännu fler väntar så fort den nuvarande tar slut.

Och det är just det som var det bästa med talangdagarna; även om inte varje enskild programpunkt gav mig massa nya intryck så blev den sammantagna upplevelsen av alla föreläsningar och ständiga samtal med de andra deltagarna om vad man upplever det som gav mig mest. Att vara på talangdagarna var en kreativ liten bubbla som jag trivdes mycket bra i!

En av de saker vi fick göra var att alla deltagare skulle visa upp en egen film och prata lite om den. Det var ett fint sätt att lära känna varandra lite mer och förstå vad alla brann för att jobba med. För egen del är jag väldigt glad att jag fick visa upp en trailer från min dokumentärfilm som jag jobbar med. Tidigare har jag visat upp den och pratat om filmen med min klass från Filmlinjen på Fridhems Folkhögskola som jag precis gått ut, men det gav något nytt att visa den till personer som inte visste något om mig eller mitt filmskapande. Det gav mig lust att fortsätta jobba med den och att visa den färdiga filmen till ännu fler.

Om jag skulle ge ett tips till alla andra som kommer att vara på talangdagarna så är det att vara ärlig och sann mot dig själv i vad du tycker och tänker, på en sån här plats kommer du att överösas med intryck och olika metoder som lätt kan bli overload i hjärnan, vet du vad du vill kan du lätt plocka med dig de delar du känner ger dig något!

Mötet med alla fina personer på Fårö fick mig att åka därifrån med en enorm lust att fortsätta jobba med film och en stor förhoppning att jag kommer träffa och jobba med dem alla igen!

//Miranda Moeschlin


På bilden ses: Alexandra Dahlström, Yana Martsynkevych, Ismaila Jallow och Hampus Nordenson

På bilden ses: Alexandra Dahlström, Yana Martsynkevych, Ismaila Jallow och Hampus Nordenson

Ismaila Jallow berättelse om Talangdagarna på Fårö

Det krävdes ett par dagars distans för att på riktigt smälta alla fantastiska upplevelser och möten jag var med om under Talangdagarna på Fårö. I skrivande stund har det gått drygt en vecka sedan hemfärden. Förhoppningsvis tillräckligt med tid för att kunna återge de händelserika dagarna på ett tillfredställande, övergripande sätt. Här är min reseberättelse!

På måndag eftermiddag blev jag uppmött av Henrik Harrysson och Martin Hammar på Gotlands flygplats. Vi åkte raka vägen till Systemet och började lassa in. Jag skämtade lite neurotiskt, som jag tenderar att göra i situationer då jag känner mig nervös, om att det gällde att ”plocka på sig ett brett utbud så att sortimentet räcker veckan ut”, varpå Martin slog hål i mina illussioner om att detta skulle bli en vecka där man hinner ta sig ett glas vid slutet av dagen. Tydligen hade föregående års talangdeltagare haft ett så späckat schema att konsulenterna valt att ”lufta upp” schemat inför i år. Något jag uppskattar så här i efterhand.

När alla som skulle hämtas hade hämtats åkte vi mot Fårö och Sudersands semesterby för gemensam grillning. Jag åkte med Martin, Yana, Miranda och Kiggs. Martin berättade att han varit på Gotland/Fårö en gång när han var liten. Pappan hans var präst och hade tvingat med sig familjen på kyrksafari under de nio dagar de befunnit sig på öarna. 33 kyrkor hann de med. ”Där är Bergman begravd,” sa Martin och pekade till vänster. ”Waow,” sa jag – varpå jag tänkte att det skulle vara kul om Martin filmatiserade prästpappans påtvingade kyrkresa.

Väl framme på Sudersands semesterby visade det sig att vi redan hade delats in i stugor. Jag blev inackorderad i stuga 808, tillsammans med bilfärdskamraten Yana Martsynkevych, Lodz-studenten Hampus Nordenson och barndomsförälskelsen Alexandra Dahlström. Inte för att jag på något sätt skulle tillåta mig själv att framstå som starstruck. Jag kan flyga. Är inte rädd.

Nu inser jag att detta skulle bli en väldigt detaljerad reseåtergivelse om detta fortsätter i nuvarande takt. Tänker därför vara fräck och kortsummera litegrann.

Grillningen var kul. Dafoe kändes surrealistiskt. Bergmans ande straffade mig (tog ett kort i hans hus trots förbud och telefonen brann upp utan backup. Inte brann, men smälte sönder inifrån. Allt för en jävla bild). Vargtimmen, grupparbetet: ett helvete (men också ett ypperligt tillfälle att öva sig på att försvara sig mot härskartekniker). Att se andra talangdeltagares filmer och lyssna på deras berättelser; nästan det bästa, mest uppskattade.

Det var också inspirerande att lyssna på de regissörer som gästade bion under veckan. Framför allt Amanda Kernells och Mia Hansen-Loves samtal. Kommer särskilt ta med mig Amandas förhållningssätt till manifeston. Att ta fram ett dokument som hela teamet får skriva under på. En gemensam grund att återgå till och påminna sig själv om. Kommer också förundras över Hampus masterplan att bli Mia HL’s regiass. Och att han lyckades. Hats off.

När Sandra på torsdagen kom fram och bad de närvarande deltagarna att välja mellan att stanna kvar på Malin Nevanders och Alex Haridis workshop i teveserier, eller att följa med och träffa en person (som jag dessvärre inte minns namnet på) som hade varit Tarkovskys regiassistent under 17 år, drabbades jag av beslutsångesten. Trots once-in-a-lifetime-parametern, beslutade sig magkänslan för att stanna. Och det är jag glad för.

Workshoppen mynnade nämligen ut i en uppgift, där samtliga deltagare – tillsammans med sina grupper – skulle komma på en premiss till en teveserie som skulle pitchas dagen därpå. Fick upp skräckbilderna från den föregående gruppuppgiften och blev omedelbart glad för att mina huskamrater – fina som de är i sin egen person – hade valt att åka till regiassen. Men inte är jag någon fegis inte. Senare sa jag till min grupp att jag tänkte göra uppgiften ensam oavsett om de bestämde sig för att delta i pitchen eller inte. De valde att inte delta 🙂

Ismaila tar över scenen och får publiken att ställa sig upp för "vårskriket" .

Ismaila tar över scenen och får publiken att ställa sig upp för ”vårskriket”

Detta är en annan sak som varit fet med Fåröveckan. Jag lider och har lidit av scenskräck hela mitt liv. Avskyr alltså egentligen att gå upp på scen, men försöker öva på att ta kontroll över scenen när jag ställs inför situationer då jag måste. Strax innan bilden ovan togs bad jag publiken ställa sig upp och tillsammans skrika ut – i sann Rövardotter-anda – allt vi orkade. Det var ruligt. Fick i efterhand även ganska bra respons på pitchmaterialet, vilket har känts peppande. Har bestämt mig för att söka utvecklingsstöd och satsa på den med fullt krut.

Veckan avslutades vid raukarna. Efter att fåglarna gick till attack. Jag tog ett dopp och plockade på mig två raukstenar för turens skull. Tacktal hölls och stämningen var god. Testade på att dricka hembränt med chokladsås, och då kan det inte längre finnas några ansträngda samtal. Deltagare och konsulenter kunde mötas när solen gick ner.

Tack för fina dagar! Ser fram emot att träffa er igen!

/Ismaila <3


Caroline Drab på Cannes Film Festival

Caroline Drab på Cannes Film Festiva Följ med en utav våra kreatörer, Caroline Drab på hennes resa till Young Nordic Producers Club 2016 under Cannes Film Festival. Caroline fick Expressen Resestöd av oss på BoostHbg och Film i Skåne för att kunna möjliggöra denna resa.

Var ödmjuk och nyfiken. Man vet aldrig vem man stöter på, kanske är det någon som man kan samarbeta med i framtiden eller någon att rekommendera åt en kollega.

 

För ett par veckor sedan hade jag äran och nöjet att delta i Young Nordic Producers Club. YNPC är ett fyra-dagars föreläsningsprogram som pågår under Cannes Film Festival, och ordnas av den Danska Filmskolan i samarbete med Danska Filminstitutet. Jag var en av 25 Skandinaviska producenter -i början av sin karriär- som samlats för att lära sig om festivalvärlden, lyssna på föreläsare och lära av varandra.

Vi fick bland annat träffa distributörer, säljagenter, journalister, regissörer, kommissionärer och producenter från Skandinavien, övriga Europa och Nya Zeeland. Bl.a. föreläste Film i Skånes Joakim Strand tillsammans med Thomas Gammeltoft från Copenhagen Film Fund om finansiering i Öresundsregionen.

Det var fyra intensiva och lärorika dagar med seminarier och nätverksträffar, inte minst med världens största film festival som back-drop. Cannes Film Festival är ett enormt event som består av olika sektioner, dels de olika tävlingssektionerna, men även marknaden, olika länders kommissioner och film festivaler som marknadsför sig och därutöver en drös av kringarrangemang. Det är lätt att bli överväldigad av allt som pågår under festivalen. Det var viktigt för mig att ha att ha ett sammanhang inför mitt första besök på Cannes Film Festival, vilket YNPC gav.

Det mest betydelsefulla med resan till Cannes var kontakten man skapade med de andra Producenterna under kursen, personer som jag nu kan skapa samarbeten med. Det gäller att hålla kontakten och förhoppningen är att i framtiden kunna skapa nordiska samproduktioner ihop.

5  Tips för att navigera filmfestivaler:

1. Planera inför festivalen.
Bläddra igenom festivalprogrammet; ha koll på sektionerna, några av filmerna och filmmakarna samt eventen under festivalen.

2. Se till att ha ett sammanhang eller ett mål för ditt besök på festivalen.
Ett sammanhang på festivalen ger ett givet samtalsämne när du träffar nya människor; tex att du visar din film på festivalen, kanske har du en film som säljs på den anslutande marknaden, eller så deltar du på seminarier.

3. Presentera dig artigt och prata med många olika människor.
Var ödmjuk och nyfiken. Man vet aldrig vem man stöter på, kanske är det någon som man kan samarbeta med i framtiden eller någon att rekommendera åt en kollega.

4. Prata inte bara om film och lär känna personer på ett personligt plan.
Du kan säkert prata om film eller dina egna projekt i timtal, men det är mer spännande att pröva andra samtalsämnen.

5. Skriv dagbok under festivalen.
Är man på en festival i flera dagar är det lätt att glömma bort allt som man upplevt och alla man mött.

Stort tack till BoostHBG och Film i Skåne för Expressen Resestöd vilket bidrog till att göra min resa möjlig!

//Caroline Drab

VR-hangout med Boost <3

VR under Nordisk PanoramaBoostHbg gör en favorit i repris i samarbete med Nordisk Panorama! Åter igen visar vi  VR-verk på fantastiska stadsarkivet <3

Denna gång bjuds du med på en resa in i mörkret med bland annat VR-verket Notes On Blindness.

An immersive virtual reality (VR) project based on John’s sensory and psychological experience of blindness. The interactive experience complements the story world of the feature film and forms an integral part of our outreach programme. Each scene addresses a memory, a moment and a specific location from John’s audio diary, using binaural audio and real time 3D animations to create a fully immersive experience in a ‘world beyond sight.

The project won the Storyscapes Award at Tribeca Film Festival and the Alternate Realities VR Award at Sheffield Doc/Fest.

Men inte nog med det!  På plats kan du även prova  superspännande VR-verket I Philip som är baserat på självaste science fiction författaren Philip K. Dick.

In early 2005, David Hanson, an American robotics designer, developed  the first android human. His name is Phil and it is simply the copy of the famous science fiction author Philip K. Dick. Through the memories of the android and those of the author, the film offers an interpretation of Phil’s life

I stadarkivets foajé där  VR-verket visas kan du även passa på att bläddra och läsa i några av Philip K. Dicks böcker och även låna hem dem om andan skulle falla på! Vilken grej va?

Och vet du, producenten för I Philip, Antoine Caryol kommer finnas på plats under Nordiska Panorama!  Han kommer hålla ett snack om VR-verket  den 18 september i NP Hang Out Stage. Det får du bara inte missa!

Och på tal om tal så har Boost bjudit in VR-experten Brian Seth Hurst från Storytech Immersive att snacka under Nordisk Panoramas tagg Digital Disturption.  Datum för Brians snack är den 19 september kl 14:30.15:30 i sal Panora 1.

Under helgen kommer även Malmös egna 360° proffs Michael Wall visa sitt VR-verk Sepsis! Verket är Skandinavien (och Sveriges) första 360-dokumentär. Den handlar om svenska Christina boende i Lund som drabbades av sepsis (blodförgiftning) och som berättar om sin historia. Hon låg nedsövd i en och en halv månad och när hon vaknade var läkarna tvungna att amputera både hennes armar och ben..

SEPSIS trailer finns att se här!

För uppdateringar följ Facebook eventet.

Tider: Hangouten för VR är öppen mellan 11:00-16:00 lördag till tisdag.
Adress: Stadsarkivet i Malmö, fast ingång  sker genom Panoras huvudingång.
Friisgatan 19D, 214 21 Malmö.

Vi ses på #NP16 kompis 🙂

VR Lab 0,5

VR lab, 05

Join us at Stpln on the 17th September for a day with lectures and one to one chats on the subject of VR where you are encouraged to bring your own ideas! The eminent speakers of this session is story and VR expert Brian Seth Hurst from Storytech Immersive and VR producer Antoine Caryol, of OKIO Studios, creator of iPhilip. And it`s all free of charge!

→ START 9:30: It all starts of with coffee (of course) and a hello and welcome from Boost, and continues with Brian Seth Hurst’s brillant insights on  planning, writing and producing VR. So sharpen your pens and clean your ears,  this 60 minute talk will give you the key for the new language of Cinematic VR, hooray!

→ 11:30:  Coffee, mingling and toilet time, because you’re worth it!

12:00: Antoine Caryol talks about the work on his super cool VR experience I Philp. I Philp is a tribute to the famous science fiction author Philip K. Dick.  The story starts In early 2005, when David Hanson, an American robotics designer, is developing its first android human. His name is Phil and it is simply a copy of Philip K. Dick. Through the memories of the android and those of the author, the film offers an interpretation of Phil’s life. Join Phil in this immersive experience that will blow your mind! Be there or be square.

→ 13:00: Time for you to get some food and fresh air! Be sure to bring your own lunch or make a run to ICA 🙂

→ 14:00: Let’s dig in to your VR ideas! We will dedicate a full afternoon when you get the opportunity to air your ideas with Brian, Antoine and Alison Norrington of storycentral. We call it VR Story & Production Surgery in groups. It’s going to be awesome:). So dont be shy, even the smallest idea is a good start. Who knows, you might be Sweden’s new VR-star ;).

Time: 09:30-17:30
Place: STPLN , Stapelbäddsgatan 3,
211 19 Malmö
Entrance on the backside of the building

The Facebook event is here!

Free of Charge!

48 deltagare, 4 talare, 7 VR-verk och en massa pepp!

labb 0 = Story

Två peppande dagar med världens bästa crowd! Ja det är så vi på Boost vill beskriva vårt VR Labb 0 = Story som gick av stapeln helgen 20-21/08.

På plats under helgen fanns förutom en massa grym kompetens bland deltagarna fyra duktiga proffs med näsa för VR och Storytelling på plats.

Transmedia proffset Alison Norrington som ledde Labbet är författare/producent samt grundaren till Storycentral som är ett Londonbaserat produktionsbolag med fokus på berättandet. Under helgen charmade hon alla med sin sköna personlighet samt guidade deltagarna i storytelling.

FN:s VR guru Gabo Arora intog scenen för att berätta om sin VR-process med sitt senaste projekt Clouds over Sidra. Projektet har lett till att FN nu vill använda sig av VR vid toppmöten för att influera beslutstagare. Du kan lyssna på Gabos VR snack från The Conference här.

Upplevelsedesigners Katy Newton flögs in med kort varsel då Jessica Brillhart fått förhinder. Men trots sin jetlag bjöd Katy både på sig själv och sin kunskap. Härligare person får en leta efter! Katy använder sig av innovativ teknologi för att ta fram nya former av storytelling som kan skapa publikengagemang. För närvarande jobbar Katy med att ta fram prototyper av verktyg för storytelling inom virtual reality. Här kan du se hela Katys snack från Labb 0!

På lördag eftermiddag knackade upplevelsedesignern Jakob La Cour från Khora på vår dörr. Med sig hade han sin 360° kamera och så bjöd han på ett hejdundrande snack om utmaningarna samt möjligheterna med skapa 360° och VR-verk. Plus att han tog sjukt grymma bilder i 360° på alla deltagare som du bara MÅSTE kolla in glöm inte att du kan snurra filmen med pilen/handen. Här hittar du mer om Jakob 🙂

Förutom (förhoppningsvis) inspirerande föreläsningar fick deltagarna testa på massor med VR-verk (med en och annan wifi störning, sorry!) samt protypa sina egna VR-verk i analogt. Ja det var klippa, klistra och rita som gällde! Och tro oss, det funkade alldeles utmärkt.

Tack alla som kom och gjorde Labb 0 = Story till en riktigt bra helg, vi ser framemot fler VR möten inom en snar framtid!

/Boost Crew